آرشیو مرداد ماه 1396

مهندس کامپیوتری که برنامه نویسی بلد نباشد مانند سربازیست که اسلحه ندارد.

1 نمونه از انواع Type

۲۰۸ بازديد
خوب در قسمت های پایین گفتیم که منظور از Type نوشتن نیست منظور (( * نوع داده * )) هست.

یک نمونه از این نوع داده که برای اعداد صحیح استفاده میشود: ( Byte , Sbyte )

خوب ی فرقی بین این دو تا داده هست اونم اینه که Byte فقط برای اعداد ((* مثبت *)) و Sbyte برای اعداد (( * مثبت و منفی* )).

همون طور که گفتیم byte یعنی 8 بیت و زبان کامپیوتر هم binary هست پس دارم 2 به توان 8 که برابر با 256 حالت 

این 256 حالت از ( 0 شروع و تا 255 حالت ادامه دارد ) نکته : ( فقط برای اعداد مثبت ) 

میریم سراغ Sbyte : 

Sbyte مخفف Sign Byte یعنی اعداد علامت دار 

حالا گفتیم هر Byte برابر 8 Bit و زبان کامپیوتر هم Binary هست پس داریم 2 به توان 7 

نکته چرا 2 به توان 7 : چون از این اتاق ها که 8 بیت ( تخت ) جا داره 1 از این بیت ( تخت ) استفاده میشه برای علامت ( + و - )

حالا این 2 به توان 7 برابر با 128 پس این 128 حالت شروع میشه از ( 0 تا 127)برای اعداد مثبت و (-1 تا -128) برای اعداد منفی 
نکته بعدی چرا اعداد منفی 1 دونه بیش تر از اعداد مثبت اند : چون برای اعداد منفی 0 شامل ان نمیشه و از -1 تا -128 127 حالت

منظور و تعریف اصلی متغیر:

۲۲۴ بازديد
مقدمه : در دانشگاه ها و هنرستان ها معنی این واژه مهم را اشتباه توضیح و تعریف کرده اند در اصل متغیر یعنی اشاره به مکان در حافظه

خوب مکانی در حافظه به چه معنا میباشد :
( اگر رم (RAM) کامپیوتر را به یک هتل با چندین اتاق تشبیه کنیم هر اتاق معادل 8 بیت جا میگیرد یعنی در اصل 1 بایت حالا جالب اینجاست که زبان کامپیوتر دیجیتال و هر چیزی که دریافت میکند باید به زبان Binary تبدیل شود تا برای کامپیوتر و سیستم قابل درک باشد)

(حالا یک عدد به زبان دو دویی تبدیل میکنیم : (۱۳) ==>  برابر با ۱۱۰۱ حالا اگر این رو داخل یکی از اتاق ها که هر اتاقی ۸ تخت دارد از سمت راست به چ‍‍پ قرار دهیم 4 جای خالی باقی میماند که باید 0 قرار دهیم که عدد ذخیره شده در ان مکان برابر میشه با 00001101.)

در قسمت بالا نام متغیر ما a بود و اشاره به مکان حافظه دارد

در قسمت بالا مثلا شماره اتاقی که در ان عدد 13 تعلق گرفت 1 بود ولی نام متغیر ما a

هدف از برنامه نویسی چیست ؟

۴۶۷ بازديد
هدف از برنامه نویسی تولید و استفاده از Type است.


منظور از Type نوع داده میباشد.


اصول و قوانین نامگذاری

۴۲۶ بازديد
مقدمه : ما چند روش نامگذاری داریم روش های ( پاسکال ، شتری ، مجاری ) اگر به این نکات توجه نشود پیغام خطا نشان داده میشود


1.روش پاسکال :
( حرف اول هر کلمه باید بزرگ نوشته شود و بقیه حروف کوچک. مثال==>Ali , Reza )


2. روش شتری :
( در این روش برای نام متغیر ها استفاده میکنیم،حرف اول در اولین کلمه نام هر شی به صورت کوچک و حرف اول بقیه کلمات به صورت بزرگ نوشته می‌شود. مثال==>firstName)

3. روش مجاری :
( در این روش برای هر نوع شی موجود یک پیشوند درنظر گرفته می‌شود تا از روی نام شی بتوان به نوع آن پی برد. در ادامه و پس از این پیشوندها سایر کلمات بر اساس روش Pascal Casing نوشته می‌شوند.مثال==>Cat shangol)

4.روش upper :
(همه حروف به بزرگ نوشته میشود)

5. روش lower :
(همه حروف به کوچک نوشته میشود)

                                                                                                                       

قول و قرار ما با بازدید کنندگان

۲۵۳ بازديد
1. هر چیزی در دنیای برنامه نویسی اسم مخصوص به خودش را دارد (لطفا از اسم های رسمی خودشان استفاده کنید.)


2. کسی که کد نویسی میکنه باید عاشق کد نویسی باشه و از کد هایی که قبلا دیگران نوشته اند استفاده نکند و کد های جدیدی ابدا کند


3. مو به مو خط به خط یادداشت برداری


4. کسی که از یک تکنولوژی استفاده میکنه باید شخصیت استفاده از اون داشته باشد


5. نظر یادتون نره دوستان ( برای حمایت از ما ) نظر شما برای ما ارزش داره و ما از این نظرات در بهبودی وبلاگ خودمون استفاده میکنیم

تعریف مختصری از زبان برنامه نویسی #C

۶۶۴ بازديد

سی شارپ (به انگلیسیC#)، زبانی شیءگرا و سطح بالا از خانوادهٔ زبان‌های چارچوب دات‌نت شرکت مایکروسافت است.

زبان سی شارپ، یک زبان برنامه‌نویسی چند الگویی و منظم شده مدل‌های تابعی، امری، عمومی، شیءگرا و جز گرا و در بستر دات نت می‌باشد. این زبان توسط مایکروسافت و جزئی از دات نت به وجود آمد و بعداً استانداردهای ECMA و ISO را نیز در بر گرفت. سی شارپ یکی از ۴۴ زبان برنامه‌نویسی است که توسط زمان اجرای زبان مشترک از چارچوب دات‌نت پشتیبانی می‌شوند و در همه جا به وسیله مایکروسافت ویژوال استودیو شناخته می‌شود.

زبان سی شارپ با قدرت و در عین حال سطح بالایی خود توانسته توجه بسیاری از برنامه نویسان را به خود جلب کند.

این زبان برپایه سادگی، مدرن بودن، همه منظوره و شیءگرا بودن ساخته شد. آندرس هجلزبرگ، طراح زبان برنامه‌نویسی دلفی، سرپرستی تیم طراحان زبان سی شارپ را بر عهده داشت. این زبان دارای دستوری شیءگرا مشابه ++C است و به شدت از زبان‌های جاوا و دلفینیازمندمدرک تأثیر پذیرفته‌است. در ابتدا نام این زبان COOL بود که مخفف C like Object Oriented Language بود، هر چند در ژوئیه ۲۰۰۰، زمانی که مایکروسافت پروژه را عمومی اعلام کرد، اسم آن به سی شارپ تغییر پیدا کرد.

آخرین نسخه آن نسخه 7.0 است که در حال توسعه است.

اهداف طراحی زبان

  • استاندارد ECMA این اهداف طراحی زبان را برای سی شارپ بر آورده می‌سازد:
  • سی شارپ یک زبان برنامه‌سازی ساده، مدرن، برای اهداف عمومی و شیءگرا است.
  • به دلیل اهمیت داشتن موضوع نیرومندی و دوام و بهره‌وری برنامه‌نویس، زبان دارای چک‌کننده Strong Type، چک‌کننده مرزهای آرایه، تشخیص حالت‌هایی که یک متغیر مقداردهی اولیه نشده‌است، قابلیت انتقال کدها و Garbage Collection خودکار است.
  • این زبان برای استفاده در اجزای توسعه نرم‌افزار برای دستیابی به مزایای سامانه‌های توزیعی در نظر گرفته شده‌است.
  • قابلیت انتقال برنامه‌نویس بسیار مهم است، خصوصاً برای آن دسته از برنامه‌نویسانی که با زبان‌های C و C++ آشنا هستند.
  • پشتیبانی از این زبان برای بین‌المللی شدن بسیار مهم است.
  • زبان سی شارپ برای نوشتن برنامه‌ها برای سامانه‌های تعبیه شده و میزبان در نظر گرفته شده‌است، سیستم‌عامل‌های پیچیده بسیار بزرگ گرفته تا توابع اختصاصی بسیار کوچک.
  • هر چند برنامه‌های نوشته شده با سی شارپ طوری هستند که از لحاظ حافظه و پردازنده مورد نیاز مقرون به صرفه باشند، ولی خود زبان از لحاظ اندازه و کارایی به خوبی زبان‌های C و اسمبلی نیست.laughing